woensdag 8 juli 2009

Kuifmees in Chico Mendesstraat-tuin.


Net in de tuin had ik een paartje ( of ouder en kind? het leek of de een gevoerd werd door de ander) van vogels die ik nog nooit heb gezien.
Zo groot als specht denk ik, ook zo rank maar veel lichter van kleur. Blauw, wit en bruinig in mijn herinnering.  Een van de twee had een enorme kuif op zijn kop. Ze maakten ratelende korte geluiden.
Het waren geen vlaamse gaaien, weet ik zeker.
De vogel staat niet op mijn vogelwaaier. Wat zal het geweest zijn?

groetjes,
Ellen
Chico Mendesstraat

Wat een leuke melding! N.a.v. je beschrijving zou het een kuifmees kunnen zijn...
Alleen het blauw wat je in 'm hebt gezien klopt niet helemaal.
De zang van de kuifmees herhaald zich steeds met een soort van trillertje op het eind.
Ik heb nog even op wikipedia gekeken...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kuifmees
Klopt je waarneming met deze beschrijving?

Leuk zo'n speurtocht. Ik hoor nog wel even van je,

Met vriendelijke groeten,
Bernadette.

Geen opmerkingen: