vrijdag 12 juni 2009

De jonge vogels zijn uitgevlogen...

De jonge vogels zijn uitgevlogen. Bij mij in de tuin is het af en toe een gekwetter van jewelste. Moeder koolmees voert de al bijna niet meer van volwassen koolmezen te onderscheiden jonkies.
Ook de jonge merel die bijna nog groter is dan zijn moeder (maar nog zonder mooie staart) zit hier in de tuin op de grond aandacht te trekken.
De mussenfamilie is denk ik iets verderop gaan settelen, die zie ik hier in de tuin niet meer zoveel. De eksters waar ik niet zo veel mee op heb, laten zich hier in de Tulastraat luid en duidelijk horen.....(af en toe bij het irritante af....).
Ik ben benieuwd of er al gierzwaluwen gesignaleerd zijn. Ik zal zelf eens goed op gaan letten maar heb ze nog niet gezien.
Binnenkort ga ik weer eens met het fototoestel door de wijk om te kijken of er nog leuke plaatjes te schieten zijn van onze 'voordorpvogelstand'.

Heeft u nog leuke spotmeldingen of verhaaltjes over de vogels in de wijk, laat het ons horen!

Bernadette.

Geen opmerkingen: