donderdag 3 december 2009

Torenvalk in tuin David Ben Goerionstraat



Vandaag kreeg ik het kaartje in de brievenbus met de oproep om spotmeldingen met foto's van vogels te mailen.
Wat een leuke initiatief + website!!

Afgelopen zondag 29 november hoorde ik rond 14.00 uur gerommel bij onze tuindeur. Tot mijn grote verbazing zag
ik daar een relatief grote vogel op de grond zitten die ik als leek niet herkende. Ik kon wel snel vier foto's maken,
voordat hij wegvloog (jammer dat ik niet zo snel eenfilmpje kon maken).
Met wat speurwerk op internet denk ik dat het een vrouwtjes torenvalk is, maar de deskundige zal dit direct al dan niet kunnen bevestigen....
Wij wonen aan de David Ben Goerionstraat en onze achtertuin kijkt direct uit op de kruising van snelweg
en spoorbanen.
Ik ben erg benieuwd of jullie deze vogelsoort dit najaar al eerder hadden gespot?

De foto's heb ik bijgevoegd,
groetjes en succes met de website!!
Johan

Bedankt Johan! Er is een mail naar de vogelbescherming gestuurd met deze melding.
Graag horen we of de torenvalk al meer is gezien in de wijk.

Geen opmerkingen: