zondag 27 december 2009

Goudplevieren en watersnippen...

Interessante spotberichten van vogelkenner Weia Reinboud

Vorige week vlak voordat ik op de Voordorpse Dijk het viaduct in ging richting huis, vloog een groep van 100 steltlopertjes over. Die zijn over Voordorp gevlogen, het moeten goudplevieren zijn geweest. Op de vlucht voor de sneeuw denk ik, het was na die dag met een fors pak sneeuw.
Bij Hercules zit een wak in het ijs, daar zag ik al driemaal snippen en eenmaal een ijsvogel. De snippen zijn watersnippen, maar van eentje twijfel ik of het geen bokje was, dat zou helemaal spectaculair zijn!
Goudplevier en watersnip stonden nog niet op mijn lijstje voor Voordorp.

Meer info over de goudplevier >klik hier
Meer info over de watersnip >klik hier
Info over "bokjes" >klik hier.

Dankjewel Weia!

Geen opmerkingen: