woensdag 17 december 2008

Weer twee meldingen van de IJsvogel in Voordorp!


Ik las je oproep om reacties in te sturen in het laatste nummer van "Voordorp Vooruit".
Mijn berichtje komt een beetje als mosterd na de maaltijd, want het gaat over een ijsvogeltje dat ik in op 6 augustus 2008 in mijn tuin gefotografeerd heb.

Toen ik die ochtend in de huiskamer zat de ontbijten met de tuindeuren open, vloog er een ijsvogeltje naar binnen. Halverwege merkte hij dat hij verkeerd was, draaide om, en vloog vervolgens tegen het glas van een gesloten raam op. Hij bleef versuft op het vensterbankje zitten. Ik kon gelukkig een keukenhanddoek over hem heen leggen, hem zachtjes oppakken, en achter in de tuin op de steiger neerzetten. Daar bleef hij heel stilletjes zitten, zodat ik een foto van hem kon maken (zie bijlage).
Vervolgens bedacht ik dat het vogeltje daar niet goed zat, met het oog op de buur-katten. Toen heb ik geprobeerd om hem boven op de heg te zetten, maar dat vond hij niet leuk. Hij protesteerde piepend, en fladderde weg. Hopelijk heeft hij zelf een beter plekje gevonden.

Met vriendelijke groet,
Jos Dresens
Pal Maleterstraat

Dankjewel Jos, ook voor de schitterende foto! Laten we hopen dat ie 't gered heeft!

--------------------------------------------------------------------------------

Van Bart Schnoor kregen we onderstaande melding:

Ik weet niet of dit nog nieuws is, maar vanmiddag (13 december 2008) zag ik een ijsvogeltje langs de sloot langs de R.A. Kartinistraat vliegen. Het is de sloot tussen het spoor en de straat. Hij ging telkens op een tak zitten loeren of er visjes te verschalken waren. Daarna zocht hij weer een volgende plek. Prachtig, zoals hij vliegt: een metallic-blauwe schicht, die je niet kan (en mag) missen.

Bart Schnoor,
Steve Bikostraat.

Bedankt Bart!

Geen opmerkingen: