zaterdag 4 oktober 2008

Het verhaal van Marloes en de ........

Gewekt door een vogel.

Het is vroeg in de ochtend rond half zeven.
Ik lig in mijn bed nog heerlijk te slapen. Maar opeens hoor ik een raar geluid: SGKKKKkkkk, SGKKKKkkk!!!
Ik ga recht op in mijn bed zitten en kijk door mijn kleine raampje naar buiten. Ik zie vliegensvlug twee vleugels weg fladderen. Ze zijn blauw, zwart en een beetje wit.
Aaahh nee hè? Het is pas half zeven ’s ochtends. Ik doe weer even mijn ogen dicht en val weer even in slaap. Maar dan schrik ik weer wakker omdat ik een gek getik op mijn raampje hoor.
Wat zou dat nou zijn???
Door mijn kleine raampje zie ik weer twee vleugels weg fladderen. Wat voor een vogel zou dat kunnen zijn? Misschien wel een ekster want die zie ik vaak in een boom voor ons huis zitten.
Maar wat zou dat getik dan toch zijn?
Misschien is dat wel zijn snavel.
Wil hij mij soms wekken???

Geschreven door: Marloes Lucas Luijckx (11 jaar).


Dankjewel Marloes! Wat een leuk verhaaltje !

Geen opmerkingen: