zaterdag 19 juli 2008

Vlaamse gaai, Reiger & Belgische postduif.

Afgelopen donderdag kregen we deze leuke reactie!

Leuk initiatief deze site!
Tot mijn verbazing zag ik dat in het overzicht van "gespotte voordorpvogels" de vlaamse gaai ontbreekt. Vanuit mijn huis aan de Pablo Nerudastraat kijk ik met veel plezier uit op de boom van mijn achterburen aan de Steve Bikostraat. Regelmatig zie ik daar een prachtige vlaamse gaai in en uitvliegen. Die mag dus niet ontbreken in het rijtje!

Oja, en onlangs kregen mijn katten de schrik van hun leven toen er een enorme reiger in "hun" tuin was geland... maar die heb ik niet meer terug gezien.

Tot slot heb ik op 30 mei jl. nog een bijzondere vogel door de wijk zien wandelen: een postduif. Toen ik hem naar mijn voortuin had gelokt met eten en drinken kon ik het nummer van de ring om zijn poot opschrijven en via het centrale nummer van de postduivenvereniging kreeg ik het telefoonnummer van zijn "baasje". De duif bleek een Belg te zijn en zijn baasje was erg verbaasd te horen dat de duif helemaal in Utrecht was beland. Ze gingen er vanuit dat hij wel naar huis zou komen als hij was uitgerust... de volgende morgen was hij weer verdwenen, hopelijk is hij heelhuids thuis gekomen!

Succes met de site!
Groet,
Saskia
Pablo Nerudastraat

Dankjewel Sakia. De gespotte vogels zijn in het rijtje opgenomen!

Geen opmerkingen: