donderdag 27 januari 2011

Het huisdier van Mateo..

Inzending voor de fotowedstrijd.

Ik woon in Voordorp, ik heet Mateo en wil al heel lang een huisdier. In september zat er opeens een vogel in ons huis. Een hele dikke, donzige met lieve ogen.
Hij zat op het afwasrekje en bleef daar heel lang zitten. De deur naar de tuin stond open en zo was hij denk ik binnen gevlogen. Eindelijk een huisdier dacht ik. Ik zoch in mijn vogelboekje op welke vogel het was. Hij leek het meest op een Vlaamse Gaai.
Al die tijd dat ik het in mijn boekje ging opzoeken bleef de vogel zitten. Toen vloog hij ineens naar buiten. Ik dacht dat ik mijn huisdier kwijt was. ik ging de tuin in en daar zat hij op de bloembak op de tafel. Ik plukte snel wat druiven en gaf hem die. Stukjes brood luste hij ook. Ik gaf hem ook water, maar dat nam hij niet. De hele middag zat hij bij ons in de tuin. De volgende dagen zag ik hem elke dag. Het was echt mijn huisdier. Na een paar dagen was hij weg en heb ik hem niet gezien. Ik wilde voor de wedstrijd een foto van hem maken maar ik heb hem niet meer gezien. Dus ik stuur de mooiste foto's mee van de dag dat ik de vlaamse gaai voor het eerst zag.

Mateo, 6 jaar.

Geen opmerkingen: