vrijdag 28 januari 2011

Grote dode vogel voor schuifpui..

Inzending voor de fotowedstrijd.

Weken liep ik met mijn camera door de wijk om bijzondere vogels te "schieten".
Geen succes.Tot zaterdag 15 januari.

Ik open de gordijnen en tot mijn grote verbazing ligt er een flinke dode vogel voor de schuifpui in de tuin.
En nog wel een met een grote lange snavel.
Het was geen mus en ook geen duif, dat weet ik wel.
Maar wat dan?
Ff googelen, en jawel: een grutto.Dat leek mij wel bijzonder.
Vervolgens contact gezocht met een grote vogelkenner uit de buurt, Weia. Ze was er snel en haalde me even snel uit de droom.
Helaas was het geen grutto, want die zitten nu in de Afrikaanse zon!Het was een houtsnipper, ook niet slecht.
Na een korte vogelles en een uitgebreide fotoshoot heb ik snippie tegenover ons huis in de Groenzoom gelegd.
Goed in het zicht voor de hongerige roofvogels, maar zeker ook goed in het zicht van mijn camera!!
Helaas heb ik dat niet meer gezien, want uit vogelkringen bleek ook interesse te zijn om het beestje op te zetten.
Of dat ook echt gebeurd is kan ik u helaas niet vertellen.
Wel dat ik weer iets wijzer ben op het gebied van vogels.
Op de foto het bewijs.

Met vriendelijke groet,
Jan Luijks

Geen opmerkingen: